

Eftersom jag ligger back med bloggandet tar vi oss tillbaka till en solig dag i maj. Jag skulle på gala och hade på mig både klänning och fransjacka.

På fötterna befann sig mina nya sommarskor som jag fick av mamma och pappa i födelsedagspresent.

Jag cyklade från Finntorp in till storstadens sus och dus och befann mig strax vid Hötorget. Det vankades Almagala för årets pristagare Jon Klassen.

Jag uppskattar alla event med fysiska program och dylik memorabilia och tänker mig att jag ska börja med nån sorts dagbok där allt åker in. Än så länge läggs allt på hög här och där.

Inne i Konserthuset är det snyggt, fina lampor överallt.

Galan var fin som alltid, halva barnbokssverige var där, kronprinsessan delade ut diplom, Jon höll ett otroligt tal, det fanns snittar och bubbel och Esther uppträdde.

Efter två glas bubbel, massa minglande där alla var överens om att Jon var en mycket bra vinnare, och X antal snittar hoppade jag på cykeln och susade tillbaka hem igen.

Lämna en kommentar